Perindu2 Syahid!

"Menggunakan internet untuk menyampaikan maklumat Islam,menyampaikan suara Islam dan memperlihatkan Islam merupakan satu jihad utama"
- Petikan Daripada Kitab Fikhul Jihad Karangan Prof.Dr.Sheikh Yusuf Al-Qardhawi

al-ASR

Secangkir Ilmu

get this widget here

Kehadiran Pelawat ^^

Allah dan RasulNYA

Allah dan RasulNYA

Tholibah طالبة

Tholibah طالبة

Muslimah المسلمه

Muslimah المسلمه

Mu'allimah معلمة

Mu'allimah معلمة

Baitul Muslim

Baitul Muslim

CONTOH IKUTAN

smile

Imam Syahid Hassan Al-Banna "Pencetus kebangkitan umat abad ke-20"

smile

As-Syahid Syed Qutb "Penjara dan kematian dalam mercu tanda dakwah"

smile

As-Syahid Syiekh Ahmad Yassin "Tokoh Ikhwan yang menubuhkan HAMAS di Palestin"

smile

Dr. Fathi Yakan "Tribulasi mematangkan perjuangannya"

smile

Dr. Abdul Aziz al-Rantisi "Sang Doktor pembawa obor jihad"

smile

Al-Maududi "Memiliki ciri Mujaddid kurun ke-20"

smile

Dr.Burhanuddin Al-Helmy " Menyiram obor perjuangan kemerdekaan Malaya"

smile

Dr. Yusuf al-Qardhawi

smile

Syiekh Sa'id Hawwa "Tokoh gerakan Islam berjiwa sufi"

Get this from munirah.zulkifli

yg kerap dibaca~

Wednesday, August 8, 2012

Renungan buat kamu dan aku.



Assalamu'alaikum buat pembaca yang dikasihi Allah sekalian :)
Renungan buat dirimu dan diriku...

“Ketika kau merasa bahawa kau mencintai seseorang, namun kau tahu cintamu tak terbalas.
ALLAH tahu apa yang ada di depanmu dan ALLAH sedang mempersiapkan segala-segalanya yang terbaik untukmu.

Ketika kau mendambakan sebuah cinta sejati yang tak kunjung datang,
ALLAH mempunyai Cinta dan Kasih yang lebih besar dari segalanya dan ALLAH telah menciptakan seseorang yang akan menjadi pasangan hidupmu kelak” sebenarnya ALLAH sedang mengajarimu untuk redha menerima takdir-Nya ….

biarkan hatimu kembali melebarkan sayapnya dan terbang ke alam bebas lagi..

ingatlah.. bahawa engkau mungkin menemukan cinta setelah kehilangannya, tapi..
ketika cintamu itu mati..kau tidak perlu mati bersamanya."

copied by others

Sunday, March 4, 2012

Didik Minat Membaca

Assalamu'alaikum wbt. Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang~


Minggu lepas, saya dan sahabat-sahabat telah pergi ke Ekspo Buku Islam di Putrajaya.
Dan saya ingin menceritakan satu kejadian menarik di sana...

Saya ternampak seorang ibu dan beberapa orang anaknya sedang membelek buku di sebuah booth:

Ibu: Man, pilihlah mana-mana buku yang nak dibeli.

Anaknya, si Man (murid sekolah rendah) mengambil buku Kepemimpinan Sultan Muhammad Al-Fateh yang ditulis oleh Ustaz Syaari ( tak silap saya la).

Ibu: Man, kan dah baca buku Sultan Muhammad al-Fateh. Beli la buku lain pulak. Ummar al-Khattab ke, buku itu ke, buku ini ke..

* Terkejut melihat kejadian ini. Hebat didikan dan asuhan yang telah diberikan oleh ibu bapa tersebut kepada anak-anaknya. Kecil-kecil sudah minat membaca dan dapat habiskan buku-buku seumpama itu. Subhanallah ~

Jom didik diri utk minat membaca buku yg bermanfaat jugak! :D



di Ekspo Buku Islam

Saturday, March 3, 2012

Bersabarlah keranaNYA...

Dan, kerana Allah, bersabarlah.

Walaupun itu sangat melukai hatimu,
dan kerana Allah, bersabarlah…
walaupun itu membuat hatimu luluh dan lelah,

dan kerana Allah, bersabarlah…

Duhai diri....

Duhai diri,
Usirlah namanya dari hatimu.
Mungkin hari ini kau melihat dirinya sebagai muslimin acuan al-Quran,
Namun suatu hari nanti..
Dia juga mungkin futur dari mujahadahnya.
Serahkan hatimu pada Rabbmu,
Kerana namaNyalah yang selayaknya terpahat di dinding hatimu.

Wednesday, December 7, 2011

Pecahan SABAR :)

Assalamu'alaikum wbt...

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang~

Sabar dari sudut istilah, bermaksud menahan diri daripada sifat gelisah dan beremosi, menahan lisan daripada mengeluh, serta anggota badan daripada perbuatan yang tidak terarah.

Firman Allah SWT: 
"Dan bersabarlah kamu bersama-sama dengan orang yang menyeru Tuhannya pada waktu pagi dan senja hari dengan mengharapkan keredhaan-Nya dan janganlah kedua-dua matamu berpaling daripada mereka (kerana) mengharapkan perhiasan kehidupan dunia ini dan janganlah kamu mengikuti orang yang hatinya telah Kami lalaikan daripada mengikuti Kami, serta menuruti hawa nafsunya kerana keadaannya itu melewati batas."
[Surah al-Kahfi 18:28]

Monday, November 28, 2011

Iktibar Dari Sebatang Pensel


Assalamu'alaikum wbt...

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang :)

Pernah seorang anak lelaki bertanya kepada ibunya yang sedang menulis.

“Apa ibu sedang tulis? Ibu menulis tentang siapa? Atau pengalaman ibu?”

“Ibu menulis tentang diri kamu, tapi ada yang lebih penting daripada itu iaitu pensel ini.”

“Apa yang istimewa tentang pensel ini?” tanya si anak.

“Ibu berharap hidupmu adalah seperti pensel ini. Walaupun sebatang pensel, ada lima nilai yang boleh kita pelajari daripadanya. Mahu tahu?”

“Iya, ibu.”

Tuesday, September 20, 2011

Sembilan Kategori SOLAT


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...


1. Golongan yang langsung tidak bersembahyang dan menolak perintah sembahyang.
Mereka ini namanya saja Islam, tetapi memang tak mahu sembahyang. Malah tak tahu pun macam mana hendak sembahyang dan tak ambil peduli langsung tentang sembahyang. Mengikut Hadis, mereka ini dihukum sebagai kufur. Kalau dah kufur... confirmlah kekal selama-lamanya dalam Neraka... waliauzubillah.

Halwa Telinga~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

I am a Student n Blogger

IPGM BLOGGERS~

SUARA GURU MALAYSIA
CikguMierah. Powered by Blogger.

MUST READ!!

  • Al-Ma'thurat
  • Al-Quran
  • Buku-buku Agama
  • Buku-buku lain
  • Majalah Solusi
  • Novel-novel karya Ramlee Awang Mursyid
  • Pemilik Cintamu Setelah Allah dan Rasul

LAbels~

akal (1) buku (1) cinta (16) Doa (1) Hari Qiamat (1) hati (4) iktibar (2) Islam (7) Jihad (1) lelaki (1) luahan (1) manusia (1) marah (1) masalah (1) mujahid (1) murabbi (2) muslimah (7) nasyid (4) nikah (1) pejuang (1) pemimpin (1) picture (1) sabar (3) sahabat (2) sirah (4) solat (1) suami (1) teladan (5) ujian (1) wanita (6)